mandag 19. mai 2008

Beret the boob

Det finnes mange personer jeg beundrer i verden!
Det finnes mange personer jeg ikke beundrer i verden, f.eks. Iver Dyrhaug.
Nok om Ivar dyrhaug, over til Beret:



Beret er nemlig min helt.
Jeg har lyst til å trekke frem 3 gode grunner til dette: (Jeg gidder ikke skrive om de innlysende tingene som at hun er snill, sabla morsom og forbaska ålreit, i og med at det er innlysende...ehm)

1: Beret har hatt ME i ca 5 år uten at jeg har merka det. Med andre ord: Hun har ikke sutra et sekund og er generelt glad. Jeg pleier å si det at:
"Jeg skjønner ikke hvorfor du er så positiv. Du har jo ikke noe grunn til det..."
I tillegg setter jeg pris på at jeg ikke får kjeft for upassende ME-vitser.

2: Beret er mitt Blogger-idol. Hun er utrolig mye ferskere enn meg i gamet, men har tatt meg igjen på alle fronter: både antall ord, poster, polls og flinkhet.

3: Beret lager helt sjukt fine kanelboller. Når jeg mekker kanelboller blir de en klump. Men sjekk disse her: Beret sine. Det faktisk helt sjukt.



Jepp. Skulle bare si det da Beret, at du er helten min!

LOVE

18 kommentarer:

Beret the Beautiful sa...

dramasocks forever
peace out

Olaves sa...

haha. word!

Anonym sa...

jeg er heeelt enig i at beret er superduper,
MEN
er det er ære å få tilnavnet "THE BOOB"?
Hva med andre pupperelaterte uttrykk,
som for eksempel PUPPEGURI?
dette er ekstra relevant for meg fordi jeg ammer for tiden,
og da blir puppene ekstra kjempestore.
ikke fordi jeg er like kul som beret.
(for dere som ikke vet det, jeg er den søstra hennes som har emigrert)

Beret the Beautiful sa...

Stikkordet er bokstavrim Anne-Katrine, bokstavrim.

Anonym sa...

Bokstavrim eller ikke:
Er det en ÆRE?

Beret the Beautiful sa...

Du vet det, Puppeguri, at det er ikke alt som rimer som er sant, evt. gir så mye mening (eksempelvis "søt som grøt" og "varm som endetarm"). Det er som disse navnelekene hvor du skal sette navnet ditt sammen med noe spiselig og jeg alltid blir hetende Beret Banan eller Beret Buljong. Da vil jeg si at Beret the Boob er i hvert fall morsomt og langt mer en ære enn f.eks. Bitch... Jeg legger gladelig til Beret the Boob på lista for ting jeg blir kalt så jeg kan ta i bruk uttrykket "kjært barn har mange navn"

Olaves sa...

HAHA

Anonym sa...

Jeg vet ikke om man er så kjært barn
bare fordi man har mange navn akkurat.
Hvis alle er av typen "dustemikkel" for eksempel,
klarer jeg meg uten.

:D

Beret the Beautiful sa...

Men det er vel ingen tvil i dette innlegget om at jeg er kjær...?

Anonym sa...

Hvis man leser innlegget er det ingen tvil.
Men hvis man må ha forklaring på tilnavnet,
så er det vel ikke et bra tilnavn?
Litt som at hvis en vits må forklares,
så er det ikke en god vits..

Jeg vet fremdeles ikke om PUPPEGURI er et kompliment eller et skjellsord...

Maria sa...

Jeg vil bare stille ta til forsvar for å forklare vitser... Tenk om de som hører de er litt..... mindre intelligente....?

PUPPEGURI er vel muligens litt begge deler? Positivt hvis man har fine pupper som på en smakfull og elegant måte fremheves, og negativt hvis de ikke er så fine og alltid er i ansiktet til folk?

victoria sa...

Jeg slutter med til Olaves og sier bare: HAHA.
Jeg koser meg stort over at samtlige Hoddeviksøstre engasjerer seg i overskriften min. Jeg ønsker her och nu å meddele hvorfor jeg valgte ordet Boob.
3 av de viktigste årsakene:
1: Boob begunner på B
2: Jeg syns ordet boob/pupp er morsomt.
3: Jeg håper Beret begynner å kalle seg selv pupp til vanlig.

Haha. Det siste ville vært ustyrtelig morsomt men kanskje enda mer overraskende. Tenk vhis Beret når hun tar telefonen i stedet for å si: "Hallo det er Beret", sier: "Hallo det er pupp"

Til slutt oppfordrer jeg alle, særlig Anne-Katrine som virker mest missfornøyd med overskriften, til å finne på alternativer til ordet Boob. Eneste kriterie er vel at ordet begynner på b.
peis på, men jeg vil ha noe morsommere enn "Beret the Ball"

Anonym sa...

hmmm...
det er ekstremt tykk amme-tåke her,
så jeg vet ikke om jeg klarer å lokalisere ordboka sånn med en gang..
gi meg litt tid, så skal jeg se om ikke jeg finner den

fremmedordboka vet jeg hvor er (ikke spør meg hvorfor)
men da blir det jo et tilnavn som trenger forklaring,
og da spenner jeg bein på meg selv.
det kan vi jo ikke ha noe av

:D

Olaves sa...

Mine forslag:
Beret the BLAST!
Beret the Blonde
Beret the Blotter(haha, neida...)
Beret the Bluffmaster
Beret the Bon-bon
Beret the Bonus
Beret the Boss
Beret the Botanist
Beret the Brain
Beret the Buttercup

Tja... Fornøyd med den lista!

victoria sa...

Jeg har forresten begynt å like å kalle Beret for Berry. Evt Berry white.
(Men det har ingenting med bokstavrim å gjøre...)

Beret the Beautiful sa...

På tide å få ut fingern, Anne-Katrine?

Anonym sa...

Fingern er opptatt beret, Ida bare puttern i munnen hele tida når ikke det er pupp å få :-P

Nei, vet du hva?
JEG KASTER INN HÅNDKLE!!!
Rett og slett, ære eller ikk ære for å si det sånn.

Her i området er det ganske inn med kallenavn.
Jeg nevner et lite knippe: Flågo (betyr flua for folk uten språkøre), Didden, Gongien, Keegen, Lloyd.

Keegen lissom, hvor kommer det fra, hva betyr det i det hele tatt? Det ligner ikke på de ordentlige navnet hans (som jeg foøvrig har glemt eler i alle fall ikke vet hva er) i det hele tatt. Tror ikke det kan relateres til lottogevinsten hans heller.

Gongien heter egentlig Tor Inge eller noe den duren.

Lloyd heter Jon og er tubaspillende jazzfanatiker og ambulansesjåfør. Hvilken sammenheng!?!

Flågo ligner ikke på en flue i det hele tatt, kanskje en homle, men han fikk tilmavnet fordi det var så vanskelig å bli kvittn igjen når han hadde dukka opp. Jeg hadde nok gått for klegg i steden, ut fra den forklaringen. Man kan jo tenke litt på "tordivelen og flua"-sangen, flua svirra rundt en hestelort. Betyr det at de han svermer rundt er dritt/bæsj? I såfall backfired det kallenavnet ganske kraftig.

Didden er kort for Didrik, som forøvrig er litt kort både her og der.

Av disse tilfeldig valgte kallenavnene, er det bare 20% som lar seg forklare på en lettfattelig måte.

.....Argumentene mine faller i fisk.....

I steden kommer jeg med en lousy unnskyldning:
Gravid-hormonene henger litt igjen, de kan faktisk sitte igjen et års tid, sånn til opplysning. Kanskje jeg gikk over streken.
Faktisk har jeg vært mer humørsyk (og urimelig ?) etter fødselen, enn med kul på magen.
Unnskyld til alle som måtte føle seg støtt av mine bastante utsagn.
Ta meg med en klype salt

Beret the Beautiful sa...

Trinemor, jeg skjønner at denne siste tiden har tatt litt på for deg. Men poenget var vel helst at du sa at du skulle komme med kallenavn, men at det drøyde veldig. Derfor valgte jeg å si få ut fingern.