søndag 25. oktober 2009

STILÅNGS

Før vi dro på hyttetur forrige påske, prøvde jeg å forberede meg litt på turlivet: Jeg gikk derfor til anskaffelse av ullundertøy!
Jeg var sabla fornøyd, fordi g-sport ga meg hele settet for bare en 50-lapp. SUCKERS!!
Jeg brukte både over- og underdel da vi var i bakken, og forsøkte å følge opp Johanne sin tradisjon med å sprade rundt i kun dette anstrekket, da vi kom inn fra bakken utpå ettermiddagen. Jeg må si jeg var fornøyd da, men lite visste jeg da om hvor fornøyd jeg faktisk skulle bli!!
Da det begynte å bli nokså kjølig i høst, fant jeg frem ull-stilongsen igjen. Da jeg gikk ut med den en morgen, skjønte jeg at jeg hadde handlet helt perfekt. Livet var varmere. Jeg var ganske bitter da jeg måtte ta av meg stilongsen fordi jeg måtte gå med scrubs på vakt på sykehuset.
Men desto mer fornøyd var jeg da jeg var ferdig for dagen, og igjen kunne ta plass i strømpebuksa.
Ettermiddagen gikk, kvelden kom snikende, og det var tid for å bre dynen over biffen, eller kroppen som jeg også kaller den.
Skal jeg sove med den?? skal jeg ta den av?? For et valg jeg sto ovenfor..
JEG LAR DEN VÆRE PÅ! - bestemte jeg meg for. Og neste morgen våknet jeg, varm og lykkelig.
For et under det er at den finnes, tenkte jeg!
En del timer senere sto en ny kveld for tur, og jeg tenkte: "Nei! nå får jeg ta av dette vidunderet da. 72 timer i strekk får holde." Jeg la strømpebuksa ved siden av senga, nede på gulvet et sted. Det var greit nok det altså. Jeg kunne jo ta den på igjen når jeg våknet...
Det som ble overraskelsesmomentet for min del, da jeg våknet neste morgen, var at STRØMPEBUKSA VAR PÅ!!
Jeg pleier å ha en del aktiviteter i søvne, men husker det meste av mine handlinger. (tror jeg...) Jeg husker ingenting om å ha våknet og f.eks. frosset. Neida. Jeg tror forklaringen er at det ikke bare er meg, men også
UNDERBEVISSTHETEN MIN SOM DIGGER DEN STILONGSEN. Det er enda god vi er endige da..

KONKLUSJON:
Hvordan skrives stilongs?

14 kommentarer:

Olaves sa...

HÆÆÆÆÆÆÆÆHÆHÆHÆHÆ! Jeg ser det for meg at du gjør det i søvne... Sikkert litt aggressiv også.

victoria sa...

HAHA. Mulig det. Jeg vet ikke om jeg har et så flott vesen og venlig sinn som jeg alltid har når jeg er våken.. ^^

Olaves sa...

COMMENT PEOPLE!!

victoria sa...

Nei. Village people heter de...

Maria sa...

Dette liker jeg!!!
Ikke bare det at ullundertøy er SUPERT!! Men også at noen andre enn meg gjør snodige ting mens de sover... :D

Victoria; jeg kan ikke se for meg deg med et uflott og/eller uvennlig sinn ;o)

Olaves sa...

Hahaha, ikke et vondt ord om deg i bevisst tilstand Victoria, men Merri, jeg liker å tro du tar feil...

Maria sa...

Jeg skjønner... Jeg skjønner, Ollie... Det er en intriguing tanke!!!

Men....

Jeg liker å tro at jeg har rett :D

anne pålanne sa...

Ingen har jo sagt noe om det aller viktigste:
Det skrives stillongs

For mer info:
http://no.wikipedia.org/wiki/Stillongs

anne pålanne sa...

...kan bare ikke la være å nevne stil knees og stil shorts...

Olaves sa...

Av erfaring tror jeg at jeg med trygghet kan si at Victoria ikke bryr seg. "Bloggen er ingen eksamensoppgave!" synes jeg at jeg hører Victoria si.

BUT:

♫ I see your point! ♪

Olaves sa...

Anne pålanne: Jeg beklager. Jeg hadde glemt at Victoria faktisk spurte om det du svarte på... Noe Victoria minte meg på. Skjønner også at jeg var en tanke for mye aggressiv. hahaha... Sorry, altså.

victoria sa...

Olaves. Dette er agessivt!
Ikke legg slike ord i min munn på internettet.
For det første kjenner vi ikke anne pålanne, og for det andre. Ja jeg vet ikke jeg. ikke vær så agressiv og skumlesende på konklusjonen neste gang.
Ellers er du ok Olaves.

victoria sa...

JA. JEG MENER DET. IKKE VÆR SÅ AGESSIV!

anne pålanne sa...

jeg hadde i alle fall klikka fullstendig hvis noen hadde lagt ordene "bloggen er ingen eksamensoppgave" i min munn


...fnis