søndag 8. februar 2009

Ord...

Noen ord er like. Andre er forskjellige.

Dette kunne vært starten på et meget godt dikt, men det er det ikke, med mindre f.eks. olaves velger å lage et dikt av det da...

Det jeg vil frem til er egentlig at noen ord er like mens andre er forskjellige.
Ehm. Ja. Det kan ikke sies for mange ganger det.
Noen ord er like. Andre er forskjellige.
Hei vent. Det kan det. Alt for magne ganger...

Uansett.
Noen engelske ord er nesten like f.eks. norske ord, MEN har ulik betydning.

Som sikkert en del har sett har jeg fått veldig tjukt hår i det siste. Også har jeg fått veldig langt hår også! En riktig løvemanke har det blitt.

Jeg vil nå forsøke å komme til poenget med innlegget. Jeg var nemlig i jebbursta` hos Johanne Høilund for ikke så lenge siden, og slik omtrent ble samtalen mellom meg, Johanne og Hansi: (det er morsommere å lese dette hvis du lever deg inn i situasjonen å lager litt tonefall på replikkene ogsånn. ja... Nok tips til eventuelle fremføringer av denne trialogen..?)

Johanne: Nå har du fått veldig langt hår Victoria
Victoria: Jadda. Også har jeg fått volumsjampo. Så jeg har fått volum også....
Johanne (ganske begeistret): Se Hansi. Victoria har fått (les Engelsk:)volume...
Hansi (ganske overrasket): Har hun fått (les Norsk:) Valium??
Johanne (Enda mer begeistret begeistret:) Ja. Hun har fått (les Engelsk:) volume!!
Hansi (Veldig veldig overrasket og litt bekymret tror jeg): Har hun fått (les Norsk:) Valium??

4 kommentarer:

Olaves sa...

Haha, jeg har kanskje lest dette tre-fire ganger + at jeg opplevde det, men det er fortsatt morsomt!

Beret the Beautiful sa...

Haha!

Anonym sa...

VAAAAAALIUM!

ps. til alle lesere der ute: vics snakker om håret sitt HELE tiden.

victoria sa...

er det så rart a??